Menu

Het laatste nieuws

  • Bekijk hier de mindmaps van de eerste Fan Friday-workshop

    ifc-foodstep-mindmap

    Benieuwd naar de uitkomsten van de Fan Friday-workshop in het OLVG? We hebben ze voor u in een overzichtelijke mindmap weergegeven. Klik op de link hieronder en lees welke inzichten de deelnemers hebben gevonden voor de stelling “Schoonmaak heeft invloed op de gastvrijheidsbeleving van een organisatie” en “Betrokkenheid van medewerkers heeft een grotere invloed op klanttevredenheid dan degastgerichtheid van medewerkers”.

    Klik hier voor de mindmaps
  • Lees hier over de succesvolle Fan Friday in het OLVG

    bedankt-fan-friday

    Fan Friday bij het OLVG: een groot succes!
    Op 18 september 2015 was het dan zover: de allereerste Fan Friday, georganiseerd door IFC en Foodstep. Het OLVG was de gastheer van deze dag. Leerzaam, boeiend en enorm gezellig zijn de begrippen die de dag kenmerkten. Met andere woorden: een groot succes!

    Opening Fan Friday
    De dag begon met een gezamenlijke introductie door Erik Bemelmans van Foodstep en Hans Woolderink van IFC, zij heetten de gasten van harte welkom en introduceerden het programma. Vervolgens nam Eric Holm, de gastheer, het woord. Hij bracht, in een boeiende presentatie, verschillende inzichten naar voren over het OLVG en vertelde wat zijn persoonlijke perspectief met betrekking tot gastvrijheid is.

    Rondleiding Anna Paviljoen
    Toen was het tijd voor de rondleiding! De groep werd door twee medewerkers van het OLVG rondgeleid in het Anna Paviljoen. Het is een mooie en indrukwekkende afdeling.

    Workshop: stellingen over gastvrijheid
    Na de rondleiding werden alle gasten verdeeld over drie tafels. Aan deze tafels werden stellingen besproken die door Foodstep en IFC opgesteld waren, gericht op (natuurlijk) Gastvrijheid!
    De stellingen luidden als volgt:

    1.  Schoonmaak heeft invloed op de gastvrijheidsbeleving van een organisatie.
    2.  Betrokkenheid van medewerkers heeft een grotere invloed op klanttevredenheid dan gastgerichtheid van medewerkers.
    3.  Veiligheid is onlosmakelijk verbonden met de gastvrijheidsbeleving van gebruikers.
    4.  De meeste werkzaamheden van operationele medewerkers voegen nauwelijks tot geen waarde toe voor cliënten, gasten of klanten.
    5.  Gastheerschap bepaalt de blik op de gastvrijheidsbeleving van een organisatie.
    6.  De mate waarin je energie krijgt van je werk, heeft een grote invloed op de mate waarin je energie geeft aan cliënten, gasten of klanten. In Europa behoren we tot de top, de middenmoot of de slechtste van de ‘klas’.

    Per stelling was er een kwartier de ruimte voor discussie, wat heeft geleid tot interessante en doordachte inzichten. Al deze punten zijn verwerkt in overzichtelijke MindMaps, die u onderaan deze pagina kunt vinden!

    ‘Iedere werknemer doet ertoe’, ‘Gastvrijheid ontstaat vanuit sportief samenwerken’ en ‘Energie in je werk komt voort uit betrokken- en bevlogenheid’ waren veelgenoemde en opvallende opmerkingen tijdens de workshop.

    Hapje, drankje én ananas
    Als afsluiter van de dag werd er met elkaar nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje. Bij vertrek kregen alle gasten – als ultiem gastvrijheidssymbool – een ananas (inclusief boor!) mee naar huis. Een deelnemer liet ons weten: “Ik ben blij dat ik ben gekomen, want ik had dit niet willen missen.” Fijn om te horen!

    We willen de deelnemers hartelijk bedanken voor hun komst en inzet. Zonder u was de dag natuurlijk niet zo geslaagd!

    Tot ziens bij Bernhoven op 6 november
    Was u niet aanwezig, maar lijkt de Fan Friday u ook erg leuk? U kunt zich via onderstaande link aanmelden voor de Fan Friday in Bernhoven.

     

    Mindmap 1 & 2
  • IFC en Foodstep organiseren de Fan Friday

    org-fan-friday

    Vanaf 1 juli 2015 zijn Foodstep BV en IFC BV gaan samenwerken. Zij bundelen hun krachten en gaan gezamenlijk de gastvrijheid en de Fan Factor van medewerkers in de zorgsector meten, verbeteren en borgen.

    Foodstep en IFC nodigen relaties uit voor Fan Friday-bijeenkomsten bij verschillende opdrachtgevers in de zorgsector. Tijdens deze Fan Fridays zullen deskundigen uit de praktijk kennis en ervaringen delen. Ook krijgen aanwezigen de gelegenheid om samen met collega’s te brainstormen over verschillende actuele onderwerpen en een kijkje te nemen bij elkaar in de keuken. Bekijk snel de uitnodiging en kom meer te weten!

    Bekijk hier de uitnodiging
  • IFC en Foodstep gaan samenwerken

    foodstep

    Vanaf 1  juli 2015 gaan IFC BV en Foodstep BV samenwerken. Zij bundelen hun krachten en gaan gezamenlijk de gastvrijheid en de Fan Factor van medewerkers in de zorgsector meten, verbeteren en borgen. Om kennis te maken met de resultaten, werkwijze en paardenkracht van de samenwerking, nodigen IFC en Foodstep klanten uit voor de Fan Friday-bijeenkomsten bij verschillende opdrachtgevers in de zorgsector.

    Klik hier voor het persbericht