Menu

Het laatste nieuws

  • PPP-Zorg en IFC bundelen krachten

    Twee ambitieuze bedrijven die de afgelopen jaren met succes programma’s ontwikkelden om de prestaties in zorgorganisaties op basis van cliënt- en medewerkers ervaringen te verbeteren, bundelen hun krachten.

    Per 1 januari 2019 gaan Positive Perception Program B.V. (PPP-zorg) en de Gastvrijheidsbarometer van IFC B.V. (IFC) samen verder onder de vlag van PPP-zorg. Oprichters Monica Grasveld en Rein Vehmeijer van PPP-zorg verwelkomen oprichter Hans Woolderink van IFC als parttime adviseur sales en coach binnen PPP-zorg.

    Een verheugende en logische stap. Beide organisaties maken gebruik van directe feedback van patiënten, cliënten, bewoners, klanten en medewerkers om teamprestaties te verbeteren. Elk vanuit een eigen expertisegebied in de zorg: PPP-zorg is gericht op zorgteams en IFC op facilitaire teams.

    Woolderink brengt specifieke kennis, ervaring en netwerk mee op het gebied van Food & Hospitality, ook bedacht Woolderink de zogenaamde Buurtbarometer. Hij omarmt de methodologie en software van PPP-Zorg ten volle: “Ik ben zeer optimistisch over deze bundeling. Laten we de wereld samen een beetje mooier maken – door gezamenlijk op zoek te gaan naar verbeteringen en deze echt te realiseren!”

    Monica Grasveld van PPP-zorg vult aan: “Deze uitbreiding is zeer welkom zodat zorgorganisaties met één programma zowel de zorg, als de facilitaire diensten, als overige afdelingen kunnen verbeteren. Ons team van acht ervaren coaches geeft u daarover graag advies.

    Begin 2019 is ook de nieuwe versie van de slimme PPP-zorg software klaar met frisse look en feel en nieuwe mogelijkheden, gemaakt door Reports BV. Deze software maakt het nóg eenvoudiger om aan de slag te gaan met het PPP verbeterproces waarmee de afgelopen jaren al zo veel goede resultaten zijn geboekt.”

    Over PPP: PPP-zorg is een programma voor professionals en overige dienstverleners in de zorg om met behulp van directe feedback de teamprestaties te verbeteren. De feedback wordt direct rondom de werkvloer georganiseerd. Het team heeft zelf de regie op het verbeterproces, ondersteund door de PPP-zorgsoftware en desgewenst de PPP-zorg coaching en training. PPP-zorg is opgericht in 2012. Meer informatie over het bedrijf staat op www.ppp-zorg.nl.

    Over IFC: IFC gaat vanaf 1 januari 2019 verder met advies en interim opdrachten in de Food & Hospitality. IFC is sinds 2000 actief en heeft veel succesvolle referenties. Meer informatie over het bedrijf staat op www.ifcgroep.nl.

     

    Voor vragen of andere informatie over deze fusie kunt u contact opnemen met:

    Mevr. M. Grasveld; monica.grasveld@ppp-zorg.nl 06-23365871

    Dhr. H. Woolderink; hans.woolderink@ppp-zorg.nl 06-53192707

    PPP zorg
  • IFC overeenkomst met Intrakoop

    Ondertekening IFC promotieovereenkomst

    IFC Groep is een nieuwe loot aan de stam van leveranciers met wie Intrakoop een overeenkomst heeft gesloten.
    IFC Groep biedt onze leden barometers – dit zijn gevalideerde meetinstrumenten –om verbeterpotentieel binnen zorgorganisaties in kaart te brengen om vervolgens gezamenlijk een verbeterslag te maken.

    Barometers

    Deze barometers kunnen ingezet worden voor het meten van beleving, tevredenheid en gastvrijheid in algemene zin of toegespitst op een bepaald thema (schoonmaak, koffievoorziening, buurtvoorziening, etc.). Metingen worden gedaan door de ogen van één of meerdere groepen: bewoners, cliënten, patiënten, gasten en medewerkers.

    Drie belangrijke ontwikkelingen

    Intrakoop en IFC Groep spelen hiermee in op drie belangrijke ontwikkelingen in de zorg:

    1. Het gedachtengoed van continue verbeteren doet steeds meer haar intrede in de zorg. Door actief te werken aan thema’s als gastvrijheid en tevredenheid werkt een zorgorganisatie aan haar unieke, onderscheidende elementen. Op die manier wordt er concreet invulling gegeven aan de visie van de zorgorganisatie.
    2. Het kwaliteitskader verpleeghuiszorg dicteert dat ‘persoonsgerichte zorg’ handen en voeten krijgt binnen zorgorganisaties. ‘De cliënt heeft de regie en wordt daarbij ondersteund door zijn naasten en zorgmedewerkers’. Startpunt is dat er in kaart wordt gebracht (meetbaar wordt gemaakt) wat de cliënt eigenlijk wil. Vervolg is dat er periodiek in beeld wordt gebracht of de cliënttevredenheid een positieve ontwikkeling laat zien. Klik hier voor een eerder bericht over het kwaliteitskader.
    3. De inspectie gezondheidszorg eist en handhaaft dat zorgorganisaties serieus bezig zijn met kwaliteit en veiligheid. ‘Stuurt het management op de kwaliteit van zorg en controle op de werkvloer? Wordt er methodisch gewerkt volgens de Plan-Do-Check-Act-cyclus?

    IFC Groep biedt onze leden ook een uitgebreide blauwdruk om de gewenste verandering vorm te geven: de Organisatie Verbeter Cyclus (OVC). Op die manier wordt er niets aan het toeval overgelaten en een optimaal rendement behaald.

    Met deze nieuwe overeenkomst kunnen leden van Intrakoop uiteraard een structureel voordeel op de standaardtarieven van IFC Groep verkrijgen. Voorwaarde voor deelname aan deze nieuwe overeenkomst is dat als je als Intrakoop lid wil intekenen op deze overeenkomst je al deelneemt aan een andere, relevante, raamwerkovereenkomst.

    Meer informatie: https://www.intrakoop.nl/nieuws/details/2018/04/06/overeenkomst-met-independent-foodservice-consultants-biedt-leden-veel-kansen

     

  • Patientervaringen meten op NWZ te Alkmaar

    Vorige week berichtten we u al over de start van patiëntervaringen op het NWZ in Den Helder, maar de patiëntervaringen worden vanaf 9 april ook gemeten op de locatie in Alkmaar. Er wordt op een aantal afdelingen de beleving van eten & drinken en de Gastvrijheid gemeten.
    We wensen alle betrokkenen heel veel succes!

  • Patiëntervaring meten in het NWZ Den Helder

    Noordwest Ziekenhuisgroep organiseert samen met IFC op 9 april een kick-off bijeenkomst. Dit is het startsein voor de pilotmetingen van patiëntervaringen op de locatie Den Helder.
    Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van de patiënten. Hoe ervaren zij het eten & drinken, wachtkamer, vriendelijkheid van de verpleegkundigen etc.?