Menu

Meten

PGO vragen
Door de juiste PGO  vragen te stellen krijgt u betrouwbare antwoorden. De antwoorden worden genoteerd op basis van een 5-puntenschaal (tevredenheid en ervaring)

Hoe tevreden bent u……..?

&

Hoe ervaart u…… ?

Zeer ontevreden
Ontevreden
Neutraal
Tevreden
Zeer tevreden

Doorvragen en opmerkingen exact noteren is essentieel

Door de oordeelvragen met smileys ontstaat er een score. Maar het is erg belangrijk om door te vragen waarom men het antwoord geeft.  Om die reden wordt doorgevraagd waarom mensen een bepaald antwoord geven. Hieruit haal je de meeste informatie vanuit de cliëntervaring. 

De 5 basisvragen zijn verplicht in elke Gastvrijheidsbarometer.
De uit de IFC onderzoeken verzamelde gegevens worden door Saxion wetenschappelijk geanalyseerd en gebruikt voor verdere optimalisatie van de Gastvrijheid onderzoeken.

  1. Hoe ervaart u de gastvrijheid van de (naam organisatie/locatie) in het algemeen?
  2. Hoe tevreden bent u over de dienstverlening in het algemeen?
  3. Hoe ervaart u de gastvrijheid van de medewerkers?
  4. Hoe gastvrij ervaart u de ruimte van (naam locatie/afdeling)?
  5. (NPS-score)
    Hoe waarschijnlijk is het dat u de (naam organisatie/afdeling) zou aanbevelen aan vrienden en kennissen? (1 zeer onwaarschijnlijk – 10 zeer waarschijnlijk)

De PGO vragen lijst opbouw
1. Basis vragen (worden altijd opgenomen in de PGO-vragenlijst)
2. Keuze vragen zoals; tevredenheidsvragen, ervaringsvragen, Ja/Nee vragen en open vragen (de opdrachtgever kan een selectie maken uit de bibliotheek)
3. Maatwerk vragen (worden specifiek voor de opdrachtgever ingericht na deskundig overleg met IFC)