Menu

GGZ barometer

Zeer verschillende doelgroepen

Binnen de GGZ zijn diverse doelgroepen en leeftijden variëren van jong tot oud. Zo zijn er cliënten die het leuk vinden om geïnterviewd te worden en er zijn doelgroepen die men amper kan interviewen. Ook voor deze cliënten is het belangrijk dat zij gastvrijheid ervaren op de afdeling dan wel de locatie waar tijdelijk of permanent wonen.

 

GGZ vragenlijsten
Er zijn verschillende GGZ vragenlijsten opgesteld waaruit u kan selecteren. Daarnaast is het altijd mogelijk om samen met IFC nieuwe PGO vragen op te stellen. ( zie de PGO voorbeeld lijst)

Gastvrijheidsbarometer dobbelstenen
Om een interview leuk en aantrekkelijk te maken is de Gastvrijheidsbarometer speeldoos en als grote dobbelsteen ontwikkelt. De interviewer stelt duidelijke leuke vragen aan de respondent en die kan daarna antwoorden geven met de dobbelsteen. Bijvoorbeeld

Product vraag ( P vraag)

  1. Hoe ervaart u de smaak van de warme maaltijd?
    Zeer ontevreden
    Ontevreden
    Neutraal
    Tevreden
    Zeer tevreden
  2. Waarom geeft u dit antwoord? ( doorvragen waarom men wel of niet tevreden is)

Resultaat

 

warme maaltijdbullets WM

Voorbeeld van een opmerking: “Ik ben ontevreden omdat de koffie lauw is en bitter smaakt”

Tablet
Naast de speeldoos is het ook praktisch om met een tabel of laptop te werken. Soms vinden de cliënten de speeldoos te kinderachtig en is de tablet of de laptop een prima alternatief

Een nuttig gesprek|
Zo worden tijdens het interview vragen gesteld aan de bewoner of cliënten. Er ontstaat en boeiend gesprek en de onafhankelijke interviewer zorgt ervoor dat de respondent zich op zijn gemak voelt en eerlijk antwoorden durft te geven. 

Leuk en enthousiast
De cliënten vinden deze manier van interviewen leuk en zijn enthousiast.

Wat vond u van het interview?
Met deze vraag sluiten wij elk interview af en het merendeel van de respondenten vind het vooral leuk en nuttig! Hierdoor krijgen wij voldoende respondenten die graag mee willen doen en het geeft dus tevens een zeer betrouwbaar beeld van de gastvrijheid.