Menu

Entreebarometer

Je maakt maar 1 keer een eerste indruk. Daarom is de ontvangst in uw organisatie minstens zo belangrijk. Sommige Cliënten, bezoekers en gasten die uw organisatie bezoeken zijn misschien al bekend en weten de weg, maar ook zij willen graag vriendelijk en Gastvrij worden ontvangen. Hoe worden uw cliënten, bezoekers, gasten en medewerkers ontvangen?, Is er iemand aanwezig van de receptie?, Worden zij vriendelijk te woord gestaan? etc.  
Hoe werkt de Entreebarometer?
Met de Entreebarometer worden er gerichte vragen gesteld over de Gastvrijheid, ontvangst, maar ook het luisteren en het verstrekken van de juiste informatie is belangrijk. Met de Entreebarometer krijgt u als organisatie een objectief beeld krijgt van de entreebeleving van de cliënten, bezoekers, familie en medewerkers op de locatie. Wat is er goed aan de entree? en welke onderwerpen kunnen er verbeterd worden. Door dit onderzoek uit te voeren krijgt u als organisatie dus een nulmeting waarmee u de kwaliteit en Gastvrijheid van uw entree kan bijstellen wanneer dit nodig is. Tevens verzameld u relevante informatie om daarmee een eventuele investering te doen in een nieuw entreeconcept en kan u de exploitatie beter onderbouwen.

Vragen die gesteld kunnen worden:

  • Hoe ervaart u de Gastvrijheid van de medewerkers in het algemeen?
  • Hoe tevreden bent over de hulp van de vrijwilligers?
  • Hoe tevreden bent u over de informatie die u heeft gekregen van de receptie?

 

Barometercoach
Om een optimaal resultaat met de Entreebarometer te realiseren is het van cruciaal belang dat de interviews nauwkeurig afgenomen worden. Het is dan ook verstandig om één medewerker hiervoor verantwoordelijk te maken. Hij of zij is “de Barometercoach” en is eindverantwoordelijk voor het slagen van de inzet van de Entreebarometer. Om zich heen organiseert de coach een sterk team van medewerkers, vrijwilligers en studenten die gezamenlijk zorgdragen voor het houden van de interviews.

Met de Entreebarometer krijgt u een instrument in handen waarmee ze inzicht krijgen in de beleving van eten en drinken in uw zorgorganisatie. Uw organisatie kan hiermee zelf haar kwaliteit van eten en drinken controleren en zelf bepalen aan welke opmerkingen men wil gaan werken. Met als doel om de Entreescore te verhogen en te continueren.

Wilt u meer informatie over de Entreebarometer?, neem gerust contact met ons op en wij vertellen u graag alles.