Menu

L. v. Munster: Ik raad iedereen deze training aan (Herken uw klant)

Luc van Munster

 Ik raad iedereen deze training aan!
In de gehele gezondheidszorg moet het besef van klantbeleving  groeien.

Waarom de training?
Bij Fysiotherapie Campanula in Asten worden jaarlijks duizenden behandelingen gegeven, in allerlei specialisaties. Een goed besef van klantbeleving en aandacht voor de patiëntervaring is dan erg belangrijk, Toen ik hoorde over deze nieuwe training was ik direct geïnteresseerd,” aldus Luc van Munster. “We leven immers in een tijd waarin de patiënt een klant is geworden en dat vergt een andere benadering. De training ‘Herken uw klant’ sluit hier perfect bij aan.” Fysiotherapeuten ontvangen bovendien accreditatiepunten in het kwaliteitsdeel voor deelname aan de training!

Focus op het team
Van Munster besloot dat de training voor het hele team een waardevolle ervaring zou zijn. Ik wilde dat iemand van buitenaf het team zelf aan het denken zou zetten. Die verwachting is uitgekomen; de focus ligt echt op het team!

Waarom de hele gezondheidszorg aandacht voor klantbeleving moet hebben
Ik zou de training zeker aan iedereen aanraden, het zou voor de gehele gezondheidszorg goed zijn om meer aandacht te geven aan klantbeleving. Een huisarts of tandarts zit je aan vast, maar voor een fysiotherapeut maak je een keuze. Ze kunnen immers zo voor een andere zorgverlener kiezen als ze bij ons niet tevreden zijn. Dat beseffen we ons.”

Opgedane inzichten als speerpunt
De training is afgerond, maar dat wil niet zeggen dat de aandacht nu verslapt. Het team gaat aan de slag met het Project Fact Finding, een onderdeel van de training dat een concreet verbeterplan oplevert.

Luc van Munster

Campanula