Menu

Restaurantbarometer

In een restaurant is het een samenkomen van cliënten, bezoekers, medewerkers etc. Voor sommigen is het een moment van de dag om even tot rust te komen en te genieten van een ontbijt, lunch of warme maaltijd. Voor anderen om bij te praten met de familie/kennissen. Wat uw reden ook is om het restaurant te bezoeken in de organisatie; Iedereen wilt zich graag Welkom voelen en Gastvrij worden ontvangen. Daarin hebben de medewerkers van het restaurant een grote rol; Hoe begroeten zij hun klanten?, Is er voldoende keuze in de gerechten?, Staat er een lange rij bij de kassa?
Hoe werkt de Restaurantbarometer?
Met de Restaurantbarometer worden er gerichte vragen gesteld over de Gastvrijheid, Eten & Drinken, maar ook de sfeer en het meubilair zijn belangrijke elementen voor uw restaurant. Met de Restaurantbarometer krijgt u als organisatie een objectief beeld krijgt van de restaurant beleving van de cliënten, bezoekers, familie en medewerkers op de locatie. Wat is er goed aan restaurant? en welke onderwerpen kunnen er verbeterd worden. Daarnaast worden er vragen gesteld over het ontbijt, lunch, warme maaltijd, meubilair en het gedrag van de restaurantmedewerkers. Door dit onderzoek uit te voeren krijgt u als organisatie dus een nulmeting waarmee u de kwaliteit van uw restaurant kan bijstellen wanneer dit nodig is. Tevens verzameld u relevante informatie om daarmee een eventuele investering te doen in een nieuw restaurant concept en kan u de exploitatie beter onderbouwen.

Vragen die gesteld kunnen worden:

  • Hoe ervaart u de Gastvrijheid van de restaurantmedewerkers in het algemeen?
  • Hoe tevreden bent over het totale aanbod van het restaurant?
  • Hoe tevreden bent u over de opstelling/inrichting van het uitgiftegebied?

 

 

Barometercoach
Om een optimaal resultaat met de Restaurantbarometer te realiseren is het van cruciaal belang dat de interviews nauwkeurig afgenomen worden. Het is dan ook verstandig om één medewerker hiervoor verantwoordelijk te maken. Hij of zij is “de Barometercoach” en is eindverantwoordelijk voor het slagen van de inzet van de Restaurantbarometer. Om zich heen organiseert de coach een sterk team van medewerkers, vrijwilligers en studenten die gezamenlijk zorgdragen voor het houden van de interviews.

Met de Restaurantbarometer krijgt u een instrument in handen waarmee ze inzicht krijgen in de beleving van eten en drinken in uw zorgorganisatie. Uw organisatie kan hiermee zelf haar kwaliteit van eten en drinken controleren en zelf bepalen aan welke opmerkingen men wil gaan werken. Met als doel om de Restaurantscore te verhogen en te continueren.

Wilt u meer informatie over de Restaurantbarometer?, neem gerust contact met ons op en wij vertellen u graag alles.