Menu

Barometer planning en Borging

Succes motiveert en geeft positieve energie

De Barometer is een mooi instrument om te achterhalen wat er goed en minder gaat binnen organisaties. Het is van essentieel belang dat de organisatie en vooral de leiding en de medewerkers op de werkvloer snappen dat zij met het instrument zeer waardevolle informatie kunnen verzamelen waarmee zij het eigen werk leuker kunnen maken. Door beter te luisteren naar de cliënten, bezoekers en collega’s kan men het werk binnen het eigen team verbeteren . Hierdoor krijgt men meer tevreden klanten en dus een succesvollere organisatie.

Je zit dus bij een team welke scoort en leert om elke dag beter te worden. Hierdoor krijg je energie en ontstaat er plezier en de motivatie om samen mooie momenten te creëren van je klanten en uiteindelijk ook voor jezelf !

Om er voor te zorgen dat uw organisatie optimaal gebruik gaat maken van de Barometer is er een zorgvuldige  voorbereiding, implementatie en begeleiding een vereiste.

Laten wij uw medewerkers leren hoe leuk het is om

met de Barometer te werken en successen te vieren !

 Voorbereiding  

Kick Off bijeenkomst ( 1 dagdeel)
Om een optimale start van een Barometer traject te realiseren is het belangrijk om alle deelnemers enthousiast te maken voor het nieuwe instrument.
Er wordt een dagdeel van 3 uur ingepland om samen een start te maken om de aankomende periode de gastvrijheid gezamenlijk te verbeteren. Aanwezig zijn alle stakeholders en betrokken medewerkers.

Informatie en marketing ( 1 dagdeel)
Hoe informeer je de organisatie over het project doelen en de voortgang?

Instructie Meten & Dashboard  ( 1 dagdeel)
Hoe is de Barometer ontstaan ( historie) hoe verzamel je interviews met op je tablet laptop etc? Hoe ga je de resultaten uitlezen en gebruiken in je dagelijkse werk?

Interviewers trainen ( 1 dagdeel)
Hoe ga je een goed interview afnemen?

Implementatie en borging

Een positieve cultuur verandering begint bij uzelf
IFC heeft de deskundigheid om  samen uw organisatie te werken aan een cultuur verandering. Samen bouwen aan een succesvolle organisatie doe je door goed te luisteren naar de cliënten en bezoekers en collega’s . Ons team leert uw medewerkers en managers om op een leuke manier gebruik te maken aan de resultaten uit de Gastvrijheidsbarometer te vertalen naar verbeteringen en acties.  Wanneer er een actie gerealiseerd is wordt er een feestje gehouden om samen het succes te vieren. Door de medewerkers direct te betrekken bij de oplossingen worden het plannen die men graag zal gaan uitvoeren. Uw organisatie moet allen nog de juiste voorwaarden scheppen. Geef uw medewerkers en managers  dus de verantwoordelijkheid en de juiste middelen  dan  creëert u de juiste gastvrije voedingsbodem.  Zodat uw organisatie op termijn kan oogsten en een bloeiende cultuur ontstaat van enthousiaste en betrokken mensen en zeer teerden cliënten en bezoekers!

Implementatie ( management)  ( 2 dagdelen)

Hoe zorg je als manager voor een correcte implementatie? Gedurende een jaar komt men 2 keer bij elkaar om de resultaten te bespreken en samen met u de medewerkers te motiveren om van de gastvrijheidsbarometer resultaten gebruik te maken.

Implementatie (medewerkers )  ( 4 dagdelen)
Hoe zorg je als medewerkers voor een correcte implementatie? Gedurende een jaar komt men 4 keer bij elkaar om de resultaten te bespreken met uw medewerkers en samen na te denken over oplossingen die passen bij de organisatie.