Menu

IFC-barometers

Uw  organisatie moet een thuis zijn. Een plek waar men zich oprecht welkom voelt!
Belevingsaspecten  zoals voeding, schoonmaak, veiligheid, bejegening, behandeling en zorg, gedrag van de medewerkers, een prettige omgeving zijn belangrijke onderwerpen voor uw cliënten, bewoners, bezoekers en medewerkers!

Met de barometer van IFC kan men de beleving nauwkeurig achterhalen. Door de juiste vragen stellen krijgt men de juiste antwoorden.  De interviewers worden door IFC opgeleid. Zij leren hoe ze de vragen moeten stellen en dat doorvragen van groot belang is. Daarmee wordt de meeste informatie vergaard. Met de resultaten kan er daarna elke dag beter op de wensen en behoeften worden ingespeeld. Er ontstaat een verbetercultuur.

De barometers van IFC staan vooral bekend om het onderzoeken van de beleving van cliënten en patiënten. Maar de medewerkers zijn eveneens een zeer belangrijke groep binnen een organisatie. Daarom geeft IFC u ook de mogelijkheid om  uw medewerkers te vragen naar de tevredenheid van de werkplek, kunnen zij zich ontwikkelen etc. Deze informatie vindt u op de pagina Medewerker barometer.

Hoe werken de barometers?

Men wil naar meer eigen regie!
Met de barometer krijgt men zelf  het roer in handen en bepalen zij wat voor hen belangrijk is.

PGO-Model

PGO

Voor wie is de IFC-barometer geschikt?
De barometers zijn inzetbaar in ziekenhuizen, verzorgingstehuizen, GGZ, GHZ. Voor de verschillende zorgorganisaties worden specifieke PGO-vragen gesteld die de beleving optimaal in kaart brengt. Binnenkort wordt de barometer van IFC ook ingezet in de eerstelijnszorg; huisartsen, fysiotherapeuten etc. 

Eigen tablet of Laptop
Het is aan te bevelen een tablet van de eigen organisatie te gebruiken voor het uitvoeren van de metingen.

Tablet