Menu

Terugblik Fan Friday 13 mei 2016

2

Op 13 mei hebben we alweer voor de 8e keer een Fan Friday georganiseerd! Deze ochtend stond, zoals gewoonlijk, in het teken van samen leren en inspireren. De medewerkers hebben vele nieuwe inzichten verkregen waarmee ze snel aan de slag kunnen.

Ditmaal zijn we te gast geweest bij De Annenborch in Rosmalen. De Annenborch is een moderne, zelfstandige zorgorganisatie die door haar kleinschaligheid en lokaalgerichtheid de senioren in Rosmalen goed weten te bereiken en overtuigen van hun motto: Zorgzaam, Oprecht en Gastvrij. Dit blijkt uit een grootschalig imago-onderzoek uit 2013, waarin door 86% van de senioren in Rosmalen deze 3 woorden werden genoemd.

De grootste Fan van de Annenborch is Henk Hermsen. Naast fan te zijn van De Annenborch is hij tevens groot fan van zijn medewerkers, waaronder Mieke Timmers. Samen hebben ze ons ‘besmet’ met het enthousiasme en de energie die ze krijgen uit hun werk. Vol passie hebben ze ons verteld over de werkwijze van De Annenborch en de manier waarop ze de energie en het enthousiasme over brengen op de andere medewerkers. Ze zijn ervan overtuigd dat je het beste uit je medewerkers kunt halen wanneer je ze ‘eigenaar’ maakt. Om dit te realiseren hebben ze verschillende acties opgezet zoals het organiseren van WOW-bijeenkomsten waarbij medewerkers elkaar vertellen waar zij gelukkig van worden en een WOW-gevoel van krijgen. Daarnaast is Henk erg opzoek naar wat de medewerkers beweegt in hun werkzaamheden. Daarom gaat hij binnenkort met 12 jonge medewerkers (< 35 jaar) om tafel zitten om dit in kaart te brengen en hierop in te kunnen spelen. Dit is een mooi voorbeeld van de korte lijntjes binnen De Annenborch. Door het delen van deze en andere mooie successen worden de deelnemers in de gelegenheid gesteld om samen te groeien.

In gesprek met de medewerkers
Gedurende deze ochtend zijn we een gesprek aan gegaan met twee medewerkers van De Annenborch; Anne-Marie de Jong en Regien de Laak. Zij hebben ons meegenomen in het reilen en zijlen van De Annenborch en hebben ons verteld over hun werkzaamheden en passie. De deelnemers hebben de gelegenheid gehad om vragen te stellen aan de medewerkers om zo informatie te verkrijgen over eventuele eigen uitdagingen. Er zijn diverse onderwerpen aan bod gekomen, van de dagelijkse taken, tot de verandering van de zorg en de wetgeving. Ook hier was weer duidelijk te merken dat de medewerkers bevlogen zijn, dit blijkt uit meerdere opmerkingen van de medewerkers zoals: ‘We hebben geen regels maar afspraken gemaakt.’ En de uitspraak van Mieke: ‘Ik heb de leukste baan van De Annenborch!’. Van deze gepassioneerde verhalen zijn de deelnemers geïnspireerd geraakt en hebben ze veel kunnen leren.

Kortom: er zit zó veel energie bij de Annenborch dat ik wel kan zeggen dat ze ons allemaal FAN hebben gemaakt.

Na een heerlijke lunch, hebben we afscheid genomen van elkaar en zijn de deelnemers met de beruchte FAN-Friday ananas, een hoop nieuwe inzichten, kennis en een flinke dosis passie en plezier huiswaarts gekeerd.

Ben jij geïnteresseerd om kennis, ervaring en uitdagingen met elkaar te delen? Geloof jij in samen groeien d.m.v. het delen van de best practices en wil jij graag leren van elkaar?
De volgende Fan Friday in je agenda!  9 september. Graag tot dan!

3

5

4